Napravio sam dvije verzije brodskog računala. Razlikuju se po količini i vrsti informacija koje pružaju. Prva verzija je nešto jednostavnija i prikazuje:
- okretaje motora,
- trenutačnu potrošnju goriva u lit/sat,
- nivo goriva u rezervoaru (u % napunjenosti i litrama),
- potrošeno gorivo od uključivanja uređaja.
Druga verzija ima veći (20x4 karaktera) ekran i prikazuje:
- brzinu kretanja broda (u nautičkim miljama na sat),
- okretaje motora,
- prijeđenu udaljenost (ukupnu i od uključivanja uređaja),
- smjer kretanja (kut u odnosu na sjever),
- napon akumulatora,
- vrijeme rada motora (radi održavanja, tj. redovite zamjene ulja),
- nivo goriva u rezervoaru (u % napunjenosti i litrama).
Ove dvije verzije razlikuju se i po načinu na koji mjere okretaje motora. Prva verzija mjeri pomoću magnetnog davača impulsa koji je smješten na zamašnjak vanbrodskog motora, dok druga verzija ima elektronički sklop koji izmjenični napon alternatora (čija frekvencija ovisi o brzini vrtnje) prilagođava samom brodskom računalu.
Kako je to izvedeno na prvoj verziji vidi se na slici:
Za razliku od druge, prva verzija ima turbinski mjerač protoka goriva. Tijekom korištenje uređaja pokazalo se dobro poklapanje izmjerenog protoka goriva s potrošenim gorivom u rezervoaru.
Druga verzija, za razliku od prve, ima GPS modul pomoću kojeg određuje brzinu i smjer kretanja te prijeđeni put. Nakon nestanka napajanja računalo pamti ukupni prijeđeni put i sate rada motora.
Kako uređaji funkcioniraju pogledajte na filmićima:
- okretaje motora,
- trenutačnu potrošnju goriva u lit/sat,
- nivo goriva u rezervoaru (u % napunjenosti i litrama),
- potrošeno gorivo od uključivanja uređaja.
Druga verzija ima veći (20x4 karaktera) ekran i prikazuje:
- brzinu kretanja broda (u nautičkim miljama na sat),
- okretaje motora,
- prijeđenu udaljenost (ukupnu i od uključivanja uređaja),
- smjer kretanja (kut u odnosu na sjever),
- napon akumulatora,
- vrijeme rada motora (radi održavanja, tj. redovite zamjene ulja),
- nivo goriva u rezervoaru (u % napunjenosti i litrama).
Ove dvije verzije razlikuju se i po načinu na koji mjere okretaje motora. Prva verzija mjeri pomoću magnetnog davača impulsa koji je smješten na zamašnjak vanbrodskog motora, dok druga verzija ima elektronički sklop koji izmjenični napon alternatora (čija frekvencija ovisi o brzini vrtnje) prilagođava samom brodskom računalu.
Kako je to izvedeno na prvoj verziji vidi se na slici:
Za razliku od druge, prva verzija ima turbinski mjerač protoka goriva. Tijekom korištenje uređaja pokazalo se dobro poklapanje izmjerenog protoka goriva s potrošenim gorivom u rezervoaru.
Druga verzija, za razliku od prve, ima GPS modul pomoću kojeg određuje brzinu i smjer kretanja te prijeđeni put. Nakon nestanka napajanja računalo pamti ukupni prijeđeni put i sate rada motora.
Kako uređaji funkcioniraju pogledajte na filmićima:
Verizija 1:
Verzija 2:
Hvala na pažnji...
FB
Comments
Post a Comment